Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a verificat stadiul lucrărilor de pe tronsonul de autostradă A7, în zona localității Adjud. Acesta a fost însoțit de premierul Marcel Ciolacu și de președintele PNL, Nicolae Ciucă. În timpul vizitei, ministrul Grindeanu a vorbit și de situația rețelei de metrou din București. Potrivit acestuia, locul metroului nu este în subordinea Ministerului Transporturilor.
Ministrul Sorin Grindeanu a vorbit și despre situația rețelei de transport public cu metroul, în timpul vizitei în teren la lucrările de tronson pentru Lotul 2, Domnești Târg-Răcăciuni, din localitatea Adjud. Acesta susține că dorește să facă descentralizarea acestui serviciu.
În anul 2021, trecător pe la Ministerul Transporturilor, a fost un ministru care a spus că nu e important pentru București și pentru România să facem legătură de la…M6, știți! Băneasa și să facă legătura la aeroport. Și-a spus că acel proiect nu mai trebuie să fie realizat. Eu cred că orice capitală modernă are nevoie de o legătură, cu metroul, până la aeroport(..) Și-am continuat finanțarea. Să știți că încerc să și descentralizez aceste lucrări. mai mult decât atât, am anunțat nu numai o dată, ci de mai multe ori: locul metroului nu este la Ministerul Transporturilor, ci la Primăria Generală a Capitalei!
Grindeanu susține că nu poți să discuți despre un sistem integrat de transport, în București, fără metrou. În plus, acesta a mai spus că i-a solicitat de multe ori actualului primar general al Capitalei, Nicușor Dan, să preia acest serviciu de transport în administrația sa, însă a refuzat. Referitor la întârzierea livrării trenurilor de metrou care trebuia să fie trimise din Brazilia, vor ajunge abia în aprilie.
Să știți că în acest moment penalitățile, scuzați-mă, penalitățile, conform contractului, fiindcă ele trebuiau să înceapă să fie livrate și n-au fost, depășesc 20 de milioane de euro. Eu n-am altă pârghie, şi eu și colegii mei și de la metrou şi de la minister, decât să aplicăm prevederile contractului. Explicațiile companiilor care trebuie să livreze aceste garnituri, fie de metrou, fie de tren variază: de la războiul din Ucraina și rutele respective sau anumite legături comerciale până la lucruri mai simple. Pe mine și pe colegii mei aceste lucruri, și mai ales pe cetățeni, nu ne interesează. Și atunci vor plăti, dacă nu s-au ținut de termenii contractului. Vă repet, în acest moment penalitățile pentru întârzierile la metrou depășesc 20 de milioane de euro, afirmă Sorin Grindeanu.
Citește și: